6 Şubat 2008 Çarşamba

Otobüste Avrupa’nın en büyüğü olan Türkiye’ye yatırım yapmak istiyoruz

Ticari araçtan iş makinelerine, uçak endüstrisinden finans sektörüne birçok alanda faaliyet gösteren Volvo Grup’un CEO’su Leif Johansson, Türkiye’nin otomotivde son yıllarda gösterdiği hızlı gelişmeyle bütün tahminleri altüst ettiğini söyledi.

Kamyon ve otobüs pazarında dünya ikincisi olduklarını belirten Johansson, "Türkiye’de kamyon üretmek için Karsan ile anlaştık. Ancak bugün Avrupa’nın en büyük otobüs üreticisi konumuna gelen Türkiye’ye mutlaka yatırım yapmak istiyoruz" dedi.

Ticari araçtan iş makinelerine, uçak endüstrisinden finans sektörüne birçok alanda faaliyet gösteren dünya devi Volvo Grup’un CEO’su Leif Johansson, son yıllarda Türkiye’nin otomotivde gösterdiği hızlı gelişmeyle beklentilerin üzerinde bir başarıya imza attığını söyledi. Bünyesinde Volvo Trucks, Renault Trucks, Mack Trucks, Nissan Diesel, Volvo Buses, Volvo Construction Equipment, Volvo Aero, Volvo Penta ve Volvo Financial Services gibi pek şirketi bulunduran Volvo Grubu için Türkiye’nin ilgi çekici bir ülke olduğunu söyleyen Johansson, "Bugün Avrupa’nın en büyük otobüs üreticisi konumuna gelen Türkiye’ye yatırım yapmak istiyoruz" dedi.

Johansson, dünya genelindeki 110 bin çalışanıyla 60’tan fazla ülkede faaliyet gösteren ve 52 milyar dolarlık net satış gerçekleştiren İsveçli Grubun bu yılki üst yönetim toplantısını Türkiye’de geçekleştirdiklerini belirterek, "Bu büyük önem taşıyor, çünkü biz her sene bir ülkeye gideriz. Bu sefer Türkiye’yi seçtik. Türkiye şu anda gerçekten de ilgi çekici bir ülke" dedi.

TÜRKİYE AB’NİN PARÇASIDIR

Coğrafi konumumun Türkiye’yi ilgi merkezi haline getirdiğine dikkat çeken Johansson, "Türkiye’nin Batı ile Doğu arasında tarihsel bir pozisyonu var. Ayrıca, Avrupa Birliği (AB) üyeliği yolunda emin adımlarla ilerliyor. Türkiye kesinlikle birliğe girmelidir. Bence bu hem Türkiye’nin hem de birliğin ekonomisi için iyi olur. Siyasi açıdan da iyi olur. Volvo Grubu olarak Türkiye’yi biz zaten AB’nin bir parçası olarak görüyoruz" diye konuştu.

YATIRIM YAPMAK İSTİYORUZ

Türkiye’de kárlı büyüdüklerini ve bundan çok memnun olduklarını vurgulayan Johansson, şöyle konuştu: "Kamyon ve otobüs pazarında dünya ikincisi bir üretici olarak Türkiye’ye çok heyecan verici bir bölgenin merkezi gözüyle bakıyoruz. Karsan ile yıl da 5 bin adet Renault Trucks markalı ağır kamyon üretimini gerçekleştirmek üzere anlaşma imzaladık. Bu yılın ikinci yarısında Premium Lander, Premium Uzunyol ve Kerax modellerinin seri üretimi başlayacak. Ayrıca, bugün Avrupa’nın en büyük otobüs üreticisi konumuna gelen Türkiye’ye mutlaka yatırım yapmayı istiyoruz."

OTOMOTİV BAŞARINIZ ÖRNEK

Türkiye’nin otomotivde son yıllarda gösterdiği hızlı gelişmeyle bütün tahminleri altüst ettiğini belirten Johansson, şunları söyledi: "2004 yılında Türkiye’deki otomotiv sektörünün geleceğiyle ilgili bana göre oldukça iyimser bir projeksiyon yapılmıştı. Ama orada bile Türkiye’nin bu kadar hızlı bir gelişme göstereceği tahmin edilmiyordu. Aradan geçen sürede Türkiye, tahminlerden çok daha iyi bir performans gösterdi. Türkiye otomotiv sektörü verimli ve kaliteli üretimiyle dikkat çekiyor. Bu nedenle de Türkiye’de üretmek ihracat açısından çok avantajlı. Türk otomotiv sektörünün bu başarısı Türkiye’deki diğer sanayi kollarına da örnek olmalı."

Otomobil işini bırakmasaydık dünyada büyük oynayamazdık

Volvo Grup CEO’su Leif Johansson, 1999 yılında Ford’a sattıkları otomobil üreticisi Volvo Cars’ı geri almayı planladıklarına ilişkin uluslararası basında yer alan haberlerle ilgili olarak ise şunları söyledi: "Otomobil işini iyi sebeplerden bıraktığımızı düşünüyorum. Bu önemli bir karardı çünkü satıştan kár etmemiz ve işin geri kalanına yatırım yapmamız anlamına geliyordu. Örneğin, Renault Trucks, Mack Turcks ve Nissan Diesel ile çok büyük bir kamyonet grubu oluşturduk. Dünyada üçüncü sıraya oturmuş oldukça büyük bir Volvo yapı elemanları grubu oluşturduk. Otomobil geliştirmeyi de finanse edecek olsaydık, bunların hiçbiri mümkün olamazdı. Volvo otomobilleri Ford çatısı altında görünce iyi bir tercih olduğunu düşünüyorum. Volvo otomobildeki eski iş arkadaşlarımın başarılı olduğunu görmek beni mutlu ediyor. Volvo otomobillerin durumuyla hala ilgilenirim, ama biz otomobil işini bıraktık. Artık ticari araç ve makine işindeyiz ve dünyada büyük oynuyoruz."

Hiç yorum yok:

Add to Google